Voelt het beheren van je email als een dagtaak en zie jij je mail als een blok aan je been?
Dan heb ik een aantal Tips voor je die jou kunnen helpen om het anders aan te pakken.

Is e-mail voor jou een tijdslurpende dagtaak, dan zijn deze tips voor jou. 

Behandel je email op een aantal vaste momenten per dag

De eerste tip om effectief je email te beheren is om je mail op een aantal vaste momenten per dag. Deze momenten plan je in en je houdt je er ook aan.


Je kiest dus 2 of 3 momenten verdeeld over de dag om aan de slag te gaan met je mail en legt dit vast in je planning, je agenda.

Het is natuurlijk wel afhankelijk van je werkzaamheden of je kunt volstaan met 3 x per dag de mail te lezen.

Fungeer je als een soort helpdesk waarbij je altijd paraat moet staan, dan werkt het natuurlijk iets anders. Kies daarom zelf wat het beste bij jouw werkzaamheden past.

Lege Inbox Methode

In een andere video heb ik laten zien hoe je er eenvoudig voor kunt zorgen dat je Inbox vrijwel leeg is en blijft.
Dit hebben we gedaan door Meerdere Inboxen in te stellen, namelijk 3 aparte Inboxen met de labels “Opvolgen”, “Wachten op” en “Nog lezen”.

De 3 labels als basis voor het effectief beheren van je mail

Deze 3 labels vormen de basis voor het snel leegmaken van je Inbox door direct de mail in de juiste labels te plaatsen.
Op deze manier heb je ook meteen overzicht op de mail waarbij je nog actie moet ondernemen. Deze mail vind je in de Inbox “Opvolgen”.

Wil je exact weten hoe je deze 3 Inboxen instelt en hoe je dit kunt gebruiken, bekijk dan onderstaande Video “Zo zorg je voor een lege Inbox“.

Als je denkt dat je wel wat productiever zou kunnen zijn, download dan hieronder de blauwdruk voor productiviteit. Naast de blauwdruk ontvang je ook per mail de video met de uitleg over de verschillende onderdelen van het productiviteit systeem


>