Het beheren van mail kan een tijdrovende klus zijn

Kost het beheren van je mailbox jou ook veel tijd? 

Het beheren van de mail is voor veel ondernemers een tijdrovende bezigheid. Maar niet alleen voor ondernemers.

Misschien herken je het of misschien ben jij je er helemaal niet zo van bewust. In het gunstigste geval heb je je mailbox slim en effectief ingericht en is het voor jou geen tijdrovende bezigheid meer. Sterker nog, doordat je het slim hebt ingericht heb je duidelijk overzicht op je werkzaamheden.

Als je weinig aandacht besteedt aan je instellingen in je mailbox, dan kost het beheren van je mailbox je meestal veel tijd. Tenzij je bijna geen mail ontvangt natuurlijk.

Voor de meeste ondernemers blijft het echter een tijdrovend klusje, die mail. En dan heb ik het nog niets eens over al die verschillende mailaccounts of verschillende agenda´s die eraan gekoppeld zijn of die juist niet gekoppeld zijn.

Al die losse systemen die niet met elkaar synchroniseren zorgen er vaak voor dat een ondernemer in de knoop komt en het overzicht kwijt raakt. Door veel tussen verschillende accounts en systemen te moeten schakelen gaat er veel tijd verloren. Dat is natuurlijk vervelend en geeft onnodig stress. 

Kies voor één systeem als basis en je gaat direct productiever werken.

 

Onze systemen worden steeds slimmer

Het is een feit dat onze systemen steeds slimmer worden. We vinden het al bijna normaal dat, als je bijvoorbeeld iets wilt zoeken op Google, dat er met je "meegedacht" wordt en dat je woorden als vanzelf aangevuld worden.

GMail is ook een voorbeeld van zo´n heel slim programma. Zo kun je GMail synchroniseren met bijvoorbeeld je agenda, je notities, je taken en met nog veel meer slimme toepassingen. Hierdoor kun je jezelf heel veel tijd besparen.

Als je de mogelijkheden van GMail goed leert kennen, ontdek je vast dat het allemaal makkelijker is dan je dacht. En dat het beheren van je mailbox je veel minder tijd kan kosten. Als je maar weet hoe het werkt.

Maak gebruik van de slimme mogelijkheden van je mailbox en bespaar jezelf veel tijd

Als je ook (meer) gebruik wilt maken van de slimme mogelijkheden, begin dan bij de basis.

Het kost vaak veel tijd voordat je al die mogelijkheden ontdekt en het kost je nog iets meer tijd voordat je ze toepast. Probeer dan ook niet meteen alles te willen, de kans is groot dat je dan al snel door de bomen het bos niet meer ziet. 

Begin goed en start met een goed systeem als basis

Om je op weg te helpen naar een systeem die voor jou werkt heb ik een blauwdruk gemaakt met de onderdelen die belangrijk zijn voor een systeem waarmee je productief kunt zijn.

Je kunt deze blauwdruk hieronder downloaden. En je ontvangt daarna nog een video met de uitleg van deze blauwdruk waarmee jij aan de slag kunt gaan.

Ook interessant

Effectief emailbeheer in 7 stappen

In de huidige digitale wereld is e-mail een essentieel onderdeel van ons dagelijks leven geworden. Het is de meest populaire vorm van communicatie voor zowel persoonlijke als zakelijke doeleinden. Maar wat als je inbox overweldigend wordt en je het gevoel hebt dat je er nooit doorheen komt? Gelukkig zijn er effectieve manieren om je inbox

Read More

Email beheren in Gmail: als je geen mail meer kunt verzenden of ontvangen

Het beheren van je e-mail kan soms best een uitdaging zijn. Vooral als je tegen problemen aanloopt met het verzenden en ontvangen van berichten. In dit blog bespreek ik wat de belangrijkste oorzaken van deze problemen en geef ik effectieve oplossingen om ze aan te pakken.  Waarom kan ik geen email verzenden maar wel ontvangen?Als

Read More