Meerdere emailaccounts organiseren in Gmail

Hoe je meerdere emailaccounts overzichtelijk kunt beheren in Gmail  

Als je eenmaal een extra e-mailaccount hebt toegevoegd aan je Gmail Account, ontvang je vanaf dat moment ook meer e-mails vanuit meerdere mail accounts, van je Google account(s) en/of vanaf je werkmail of bedrijfsaccount.
Hierdoor loopt je Inbox sneller vol.

Mail van verschillende e-mailaccounts organiseren

In onderstaande video laat ik je 2 methodes zien om de email van verschillende emailaccounts zo te organiseren dat je INbox overzichtelijk blijft.

  • de mail kunt organiseren door het aanmaken van een filter en een label
  • voor elk mailaccount een aparte INbox maken

In bovenstaande video benoem ik nog de video over hoe je ander emailaccount toevoegt aan Gmail.

Bekijk Een ander email toevoegen aan Gmail


Gebruik van Filters en Labels

Filters en labels kun je natuurlijk voor meerdere doeleinden gebruiken.  

Zo kun je bijvoorbeeld je privé-mail laten binnenkomen in een aparte map Je kunt privé-mail laten binnenkomen in een aparte map, privé-mail laten binnenkomen in een aparte map.
Of je kunt een label maken voor bijvoorbeeld facturen, ToDo en zo zijn er nog vele andere mogelijkheden. 

  • privé-mail laten binnenkomen in een aparte map
  • allerlei nieuwsbrieven beheren onder een apart label
  • mail van klanten in aparte mappen beheren
  • label maken voor bijvoorbeeld facturen, ToDo
  • enz.

Kortom: oneindig veel mogelijkheden

Je weet nu hoe je overzicht kunt creëren over meerdere emailaccounts door je Inbox goed te organiseren.

>